• Welcome to Diskuse2 Elektrika.cz. Please login or sign up.

15.01.2026, 00:13

News:

PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!

Jak nastavit u Protherm RAY doběh čerpadla?

Started by Meloun Lukáš, 16.10.2015, 22:22

previous topic - next topic

Meloun Lukáš

16.10.2015, 22:22 Last Edit: 17.10.2015, 21:33 by Miroslav Minařík

Mám problém s nastavení doběhu čerpadla.
Kotel mám zapojen bez pokojového termostatu, bez jiné regulace, jen potřebuji aby držel nastavenou teplotu.
Ačkoliv nastavím v servisním menu libovolnou dobu doběhu, tak pokud mám nastavenu jakoukoliv teplotu, tak čerpadlo prostě nevypne. Ale pokud nastavím nejnižší teplotu (--), tak čerpadlo po určené době vypne.
Jinak kotel na nastavení reaguje, např. pokud nastavím aby běželo čerpadlo jen na nižší rychlost, tak tak běží.
Ale s tím vypínáním je prostě problém...

Řešil jsem to s technikem, ale zatím bez reálného výsledku. Slíbil mi, že zajede, ale zatím se tak nestalo... Ale jelikož je dost nespolehlivý, tak ho čekám tak na jaře...  ;D

Neřešil jste prosím někdo něco podobného?

adrian kramer

Doba dobehu zacina plynut po vypnuti termostatu (po ukonceni poziadavky na vykurovanie). Kedze tam termostat nieje nainstalovany tak dobeh sa neaktivuje.

Lukáš Meloun

Rozumím tomu tedy správně, že ke kotli musím mít připojen nějaký pokojový termostat nebo něco, co budě řídit teplotu vody v oběhu, a pak bude doběh fungovat? Jinak se sice bude kotel teplotně regulovat podle nastavené teploty (spínáním a vypínáním těles), ale čerpadlo poběží na stálo? Díky.

David Hruda

Kotle Protherm přesně neznám, věnuji se kotlům jiných výrobců, ale že by čerpadlo nevypínalo bez prostorového termostatu se mi nezdá.
Podobný problém měla Mora, která měla chybu ve firmware a řešilo se to výměnou desky (za určitých podmínek čerpadlo nevyplo).
Běžně se nastavuje doběh čepradla na čas nebo na teplotu.